© 2024 solvo B.V.

Wat kan dit zijn ?

Als ik op mijn knieen zit kan ik met mijn rechterknie gewoon ongelovelijk hard knakken zodat zelfs mijn man het hoort Wat zal dit kunnen zijn ? Het voelt ook niet alsof er iets over elkaar heen schaaft ofzo Groetjes Dolphin


Beschadiging van je smeersel in het kniegewricht. Het zogenaamde zachte smeersel, laat je er niet aan helpen, want eenmaal die troep weggehaald word de pijn almaar erger. We hebben het hier over het kraakbeen.

label.Geplaatst op 2004-10-15 20:34:38


is het alleen je knie? Dan kan het ook nog je meniscus zijn. laat je huisarts je even doorverwijzen naar de orthopeed die weet er meer van Gr. marieke vpk

label.Geplaatst op 2004-12-02 16:02:59


dit duidt duidelijk op een kapotte meniscus

label.Geplaatst op 2005-05-18 11:07:04


ik heb dit in bijna al mijn gewrichten (enkels, ellebogen, knieen) heel raar gehoor, vooral voor de omgeving. mijn arts raadt me af om er iets aan te laten doen want dan begint de ellende pas volgens hem. en zolang het geen pijn doet....

label.Geplaatst op 2004-10-30 14:01:53


IK heb het ook in bijna al mijn gewrichten ook in mijn schouders en daar wordt het de laatste tijd steeds erger, de knakjes worden minder hard maar doen wel meer pijn, iemand enig idee wat dat kan zijn. Vorig jaar had ik pijn in mijn gewrichten en toen heb ik bloed laten prikken en nav ben ik op advies van de huisarts naar de reumatoloog geweest maar die heeft (gelukkig) geen reuma kunnen ontdekken. Weet iemand misschien of dat knakken met reuma te maken kan hebben? Groetjes, Sandra

label.Geplaatst op 2004-11-06 14:20:33


Het hoeft niets met reuma hebben te maken, ik zag dat het ook wel snapping syndrome (of zoiets) genoemd wordt...het is volgens mij inderdaad slijtage van het kraakbeen..maar of het noodzakelijk is om er iets aan te doen? Maar dit hoeft niet altijd artritis te zijn hoor..

label.Geplaatst op 2004-12-01 22:31:28

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren