© 2024 solvo B.V.

Wat moet ik doen?

ik heb vaak spierproblemen, en ben op 9 februari weer bij de huisarts geweest om nieuwe medicijnen aan te vragen. want toen begon ineens onder in de rug aan de linker kant heel pijnlijk te worden. met uitstraling over de bil naar mn been. ik loop wel bij de fysiotherapeut. maar de pijn blijft heel erg aanwezig (als je links onder in de rug stevig drukt, zak ik ook door mn been) en de behandelingen blijven ook pijnlijk. ook is slapen heel moeilijk, omdat ik vaak wakker word van pijn. de medicijnen (paracetamol met 10 codeiene) helpen niet meer, ja als ik 5 tegelijk neem, maar dat is niet echt bevordelijk voor de maag. kan ik beter weer naar de huisarts gaan of het nog even aanzien? ik ben er namelijk net geweest en dan heb ik zoiets, ja hoor ziet ie me weer aankomen. ik weet het niet meer.


Als je pijn hebt dan straal je dat ook uit. Dus je huisarts zou niet zo gauw zeggen van daar heb je hem weer. Als je last blijft houden maak het dan kenbaar bij je huisarts.

label.Geplaatst op 2006-04-11 07:34:17


Orvie, misschien niet door jou of je dokter in dank afgenomen, maar ik zou maar stoppen met die pijnstillers en wat aan de oorzaak gaan doen. Het is al te gek, dat je arts dat voorschrijft en je wel laat lopen met een ischias. Want ongezien kan ik uit je klachten afleiden dat dat waarschijnlijk het geval is. Een pijn vanuit de rug uitstralend naar de bil en been kan niets anders zijn dan een beklemming van de zenuwwortel van de grote beenzenuw (de n. ischiadicus). En dat bestrijd je niet met pijnstillers. Zonder onderzoek kan ik niet zeggen waardoor het wordt veroorzaakt. Dat kan door een hernia zijn, verschuiving of kanteling van een/enkele lumbale wervels, maar ook kan het een ordinaire spit zijn door een kou op de rugspieren die daardoor verkrampen en de wervels tegen elkaar aan persen waardoor de zenuw afgeklemd wordt. Heel vaak verdwijnt deze aandoening mettertijd vanzelf weer, maar ook moet er wel eens worden ingegrepen; m.n. als er idd sprake is van een wervel of tussenwervelschijf letsel. In enkele gevallen moet dat operatief (orthopaedisch) in andere kan het therapeutisch, maar dan niet door een fysiotherapeut, maar door een orthomanueel therapeut of osteopaat. Je moet ondanks de pijn zoveel mogelijk in beweging blijven. Liggen, zitten en zelfs staan zijn funest. Desnoods gebruik je een wandelstok. Als de klachten nog langer dan twee weken aanhouden, zou ik het eerst eens bij bovengenoemde therapeuten proberen, mocht dat geen resultaat hebben of ze zelf tot inzicht komen dat de therapie niet aanslaat vraag dan een verwijzing voor een orthopaed. Mogelijk zal men dat uit zichzelf al voorstellen. Op mijn site www.aryo2000sporttherapie.web-log.nl vind je in de Succes, sterkte en beterschap. Groetjes, Arthur

label.Geplaatst op 2006-04-11 16:17:50


bedankt voor de reacties, ik was vergeten om er bij te zetten, dat de huisarts toen alleen geluisterd heeft naar mijn verhaal en zei dat ik maar weer moest komen als het naar mn tenen trok. zover gaat het dus niet, maar wel tot onder mijn kuit, begin hiel. ook ben ik al een tijdje bij een sportmasseur die 'kraakt' en die zegt dat de zenuw die daar langs loopt, geirriteerd is.(maar zo lang?)

label.Geplaatst op 2006-04-11 21:20:55


Dit komt mij heel bekend voor.Het heeft inderdaad veel weg van ischias die veroorzaakt word door hernia.Laat ik jou 1 tip geven laat het niet zover komen als bij mij.Ondanks dat ik maar bleef klagen over de pijn en dat het niet meer ging ben ik telkens op een verkeerd spoor gezet. Met als gevolg hernia met uitval(krachtverlies in rbeen en blaas problemen)Het zogenaamde caudasyndroom.Sla met de vuist op tafel en vraag om neurologisch onderzoek met fotos.Want als het blijft aanhouden,zit er iets niet goed.Jou zenuwen zit inderdaad in de knel,hoe sneller die weer uit de knel komen des te beter. Sterkte,

label.Geplaatst op 2006-04-12 16:23:34


Weleens van Fibromyalgie gehoort? Mij gaan ze binnenkort daarop onderzoeken. Het heeft ook veel symptomen die op de ziekte van Lyme lijken of over eenkomen.... http://www.teekcare.nl/lyme.htm#ziektes2 Op deze site staat dmv een tabel de over eenkomst aangeduidt... Dokters doen tot op heden weinig onderzoek hierin, heb dit ook zelf aangekaart bij huisarts, want die wilde mij afschepen met pijn stillers, die helemaal niet meer werken bij mij ook nog..... Nou zodra ik het onderzoek gehad heb en de uitslag heb, zal ik jullie ook op de hoogte stellen..... Tot gauw......

label.Geplaatst op 2006-04-14 00:54:13


Ik denk niet dat het fibromyalgie noch ziekte van lyme betreft. Dan zouden er nog legio andere symptomen zijn. En deze zijn wel zo opvallend dat Orvie ze wel genoemd zou hebben. Ik houd het zonder verdere gegevns op mijn eerdere mogelijkheid. Arthur

label.Geplaatst op 2006-04-14 17:45:24


hoi, het lijkt wel of ik fibromalgie heb, ik zit zo vaak met mn spieren. maar ik wil niet weer allemaal onderzoeken en hier hebben ze nog niets voor gevonden wat helpt. en mijn fysio is ook psycholoog en die zegt ook dat het echt niet tussen mijn oren zit. (wat veel huisartsen dus zeggen) maar verder is er niets aan te doen, behalve iedere week naar de masseur, dat brengt verlichting. ik heb me er maar bij neergelegt. maar de uitstraling naar mn bil en been komt daar denk ik niet door, het lijkt idd eerder op een ischias

label.Geplaatst op 2006-04-14 22:52:57


Lieve Orvie, Ik heb net zoiets. Bij mij is het slijtage tussen de eerste en 2de ruggewervel. s Nachts om 3 uur ongeveer werd (of word) ik ook wakker van de pijn met uitstraling naar mijn rechter-bovenbeen. Dat hele stuk been doet vaak nog meer pijn dan in mijn rug. Zoals boven geschreven door iemand, stoppen met pijnstillers is onmogelijk. Niet te doen, het is geen aanstellerij of een kleinigheid. Je kunt het vergelijken met een heftige kiespijn, maar dan onder in je rug en je ene been. Ik ben overal geweest, ook bij pijnbestrijdersziekenhuis. Daar wilden ze mij injecties tussen mijn ruggewervels geven. Ik heb daar niet voor gekozen, omdat mijn 16 jaar oudere zus hetzelfde heeft, en wel die prikken heeft gedaan, en een keer bijna in coma is geraakt met zo'n prik. Operatie is ook een optie (met een kleine kans om in een rolstoel terecht te komen) dus dat stel ik zo lang mogelijk uit. Ik heb gekozen voor pijnmedicatie. 10mg symoren en 150 mg tramadol per dag, de tramadol slik ik ook minder, afhankelijk van wat ik die dag heb moeten doen. Zo leef ik al ruim een jaar en dit bevalt mij het beste. Ik weet niet hoe oud jij bent, maar ik heb mijn rug kapotgewerkt. Ben tegen de 50 en gewerkt vanaf mijn 14de jaar. Veel vrouwen die jaren achtereen in de thuiszorg hebben gewerkt krijgen hetzelfde als wij. Sterkte, en bekijk al je opties, en kies wat voor jou gevoel het beste is, en niet wat anderen denken dat het beste voor jou is. Het is jou lichaam. Liefs, Aimee

label.Geplaatst op 2006-04-15 13:44:31


lieve aimee, ik ben dus nog maar 24, en ik krijg dus vaak te horen, jij bent nog een jonge meid, ga lekker uit enzo. maar dat kan ik dus niet. ik ben wel eens uit geweest, maar de dag erna kan ik dus bijna niet meer lopen. het voelt vaak ook of ik al 80 ben. ik werk in een wasserij, het is zwaar, maar ik ben niet afgekeurd, dus ik moet werk accepteren wat mij aangeboden word :(

label.Geplaatst op 2006-04-15 19:37:10

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren