© 2024 solvo B.V.

Wát zou dit toch kunnen zijn???

Om een láng verhaal kórt te houden... Ik kan niet meer tegen kunstmatige-zoetstoffen en ook niet meer tegen stoffen die in bami nasi etc. voorkomen. Tóch is het \\\'ónbekend\\\' waar ik nu niet tegen kan en hoe ik daar zélf dan rékening mee kan houden. Een dietiste \\\'kan\\\'(?) mij niet helpen, die zegt dat het niéts is, maar tçh heb ik stééds méér last. Het maagzuur begint nu óók al naar boven te komen en vorige week had ik het súper-benauwd en kon ik door die maagzuur bijna geen lucht meer happen. Het maagzuur loopt in m\\\'n keel en longen en ik zou niet weten hoe ik dit kan voorkomen. Kruiden, zout en ook tomatenketchup zijn funést. Vlees(waren) kan ik óók al niet tegen. Wist ik nu maar, in wélke richting het zou kunnen gaan zoeken, dan heb ik een tastbaar iéts om rekening mee te kunnen houden. Volgens mij zijn het (óók?) de toevoegingen van kleur-, geur- en smaak-stoffen en zo ook de (langer-) houdbaarheids-middelen en verbeteringsmiddelen die er aan toe gevoegd worden. Om naar een Natuur-winkel te gaan is voor mij niet de oplossing omdat dáár óók aspartaam en die dingen aan de artikelen van eten- en drink-waar toegevoegd worden. Het lástigste is nog dat het er (láng!) niet altijd óp staat... Ik hóóp dat iemand mij goede raad zou kunnen geven, waarvoor alvast mijn hártelijke dank! Met vriendelijke groet, Anty


Ja sorry hoor RWT, ook hier sla je de plank volledig mis. Vroeger werd inderdaad gedacht dat kinderen druk zouden kunnen worden van geur- en smaakstoffen en vele kinderen werden hierdoor op dieet gezet (waaronder ondergetekende). Die stelling is echter al lang verlaten door de kindergeneeskunde. Achterhaald dus. En ik zeg ook niet dat een individueel persoon geen last zou kunnen krijgen van aspartaam en MSG. In grotere groepen is dit echter niet aangetoond. Bedenk je ook, dat je wanneer je zelf dit soort dingen uitzoekt, dat dat enorm beinvloedbaar is daar allerlei factoren. Er is subjectief moeilijk uit te zoeken of je ergens overgevoelig of allergisch voor bent (heeft o.a. met positieve bevestiging te maken). Verder hebben twee gebeurtenissen die in tijd na elkaar plaats vinden lang niet altijd een causaal verband.

label.Geplaatst op 2004-06-13 11:20:37


Ik moet toch echt even op het vorige bericht reageren. Ik heb inderdaad geen hoge pet op van de homeopathie, sterker nog: helemaal geen pet. Het is namelijk je reinste kwakzalverij. Er is namelijk nog NOOIT ook maar enig effect van een homeopathisch middel op fatsoenlijke wetenschappelijke wijze aangetoond. Hoe kun je dan vol blijven houden dat de middelen werken? Op basis van persoonlijke ervaringen? Dat is helemaal een slechte raadgever. Je weet namelijk nooit wat er gebeurd zou zijn als het middel niet ingenomen zou zijn. (makkelijk voorbeeld: als ik verkouden ben, is dat na 1 week over. Ga ik bv. alleen nog maar cola drinken, dan is het ook na een week over. Komt dat door die cola? Natuurlijk niet!) Voorts heb je (zeker in het alternatieve circuit) te maken met een redelijk placebo-effect en positieve bevestiging van mensen die erin geloven (\"ik geloof in homeopathie, dus dan moet en zal het middel ook werken\" ). Tenslotte is de leer van de homeopathie gebaseerd op flauwekul. In de reguliere geneeskunde wordt eerst uitgezocht hoe een mechanisme in elkaar zit en vervolgens daarop een medicijn gefabriceerd. Die wordt dan zorgvuldig getest in placebo-gecontroleerd onderzoek. (voorbeeld: maagzuur. Waar komt dat vandaan? Blijkt een protonpomp te zijn. Dus bij last van maagzuur: we remmen de protonpomp. En zo is een wereldinnovatie als losec geboren.) Je verwacht dus ook een beetje dat een middel werkt, omdat je het werkingsmechanisme hebt uitgezocht. Bij homeopathie neem je een willekeurig middel en je zegt dat het werkt. Dat is toch een methode van werken die te zot is voor woorden!!! Dit zijn mijn redenen waarom ik een fel tegenstander van alle vormen van kwakzalverij ben, waaronder de homeopathie.

label.Geplaatst op 2004-06-09 18:49:45


Co,Ik zeg het 1 keer, Vooropgesteld dat het niet gaat om wat jij vind of ik vind. Ik geloof in homeopatie omdat ik zelf dierenhomeopaat ben. Resultaten in overvloed.Ik ben nu bezig met homeopathie voor mensen en zit op het forum om mijn parate kennis bij te houden.Niet om iemand over te halen naar hom. geneesmiddelen en niet om elkaar af te kraken. Je geeft elkaar een tip of een mening voor wat betreft de kwaal. De persoon zelf zal de keus moeten maken. Nauurlijk ga ik hier geen homeopathie behandelen. Tevreden Co? Gr,Rwt

label.Geplaatst op 2004-06-10 14:25:00


co, Het woord "geloof" kwam van jou eigen bericht.Voor het gemak maar even overgenomen. Zoals ik al zei, ga ik er verder niet op in. Rwt

label.Geplaatst op 2004-06-10 19:08:10


Hallo allemaal, na het gekrakeel van welles-nietes over het onderdeel Homeopathie wil ik 74, toch ook wel even reageren, waar haalt Co het recht vandaan om Homeopathie, en alle andere alternatieve geneeswijzen als onzin, te bestempelen? waarschijnlijk om dat hij van het begin dat hij de universiteit betrat dagelijks werd ingeprent dat Homeopathie een waardeloze geneeswijze was,en als dat maar langenoeg word herhaald dan ga je dat ook nog geloven, maar de Homeopathische geneeswijze bestaat al langer dan de alopathische, en word over de hele wereld door duizenden mensen met veel sucses gebruikt,en helpt soms zelfs beter dan de alopathsche zonder bijwerkingen,denkt hij nu wekelijk dat die duizende gebruikers geestelijk gestoord zijn, hoe komt het dan dat de Artsen in nederland steeds vaker Homeopathische geneesmiddelen voorschrijven, ik ken een artsenechtpaar waarvan de een Allopathische midelen voorschrijft en de andere Homeopathische en dat gaat uitstekend samen. Als ik de berichten uit de krant moet (mag) geloven sterven in de ziekenhuisen meer als 1000 patienten door medicijn gebruik. verder hoop ik dat Co een goede dokter mag worden met een bredere kijk op het leven , en een Knipoog naar de Homeopathie. Groetjes Kwast

label.Geplaatst op 2004-06-22 09:44:06


Het gaat er ook niet om wat jij of ik vinden, het gaat er om wat wetenschappelijk onderzoek aantoont. En er is nog nooit een effect van een homeopathisch middel aangetoond! Waarom zou je er dan in geloven? En alleen het woord al, geloven, dat slaat toch nergens op. Ik ben toevallig wel (bijna) arts. Als jij als patient ziek bij mij komt en ik geef je een middel waarvan ik "geloof" dat het werkt, daar ga jij toch niet mee akkoord? Jij wil dan van mij toch een middel waarvan is aangetoond dat het werkt, waarvan is aangetoond dat het jou beter maakt? En elke patient heeft volkomen gelijk om een middel te eisen wat werkt (mits beschikbaar uiteraard). Homeopathie werkt niet. En de opmerking "resultaten in overvloed" gaat natuurlijk niet op. Subjectieve ervaringen van mensen die bij een homeopaat komen, zijn absoluut geen bewijs voor de werking van een middel. Daar is grondiger onderzoek voor nodig. En, zoals al eerder vermeld, ieder fatsoenlijk onderzoek naar homeopathie (of welke alternatief middel of alternatieve geneeswijze dan ook) laat geen effect zien. Het is als het ware vol blijven houden dat het gras blauw is, terwijl iedereen kan zien dat het groen is.

label.Geplaatst op 2004-06-10 16:21:47


Ik vraag mij alleen af, wat de reden is om je toe te leggen op homeopathie (of homeopathische middelen te gebruiken) en daar ook in te geloven, terwijl er geen enkele wetenschappelijke publicatie is, die dat vertrouwen (of geloof) rechtvaardigt. Dit is gewoon bedoeld als serieuze vraag. Het is iets wat ik me altijd heb afgevraagd.

label.Geplaatst op 2004-06-10 20:22:28


Dat wil ik je wel uitleggen Co, maar daar is deze site niet voor. Jij als aankomend arts bestrijd een symptoom en de homeopaat haalt de oorzaak weg. Een angina (virus)bestrijden jullie met bijv. Broxil, wat alleen de mogelijk gevaarlijke bac. die het lichaam binnen kan dringen, tegengaat. Wij bestrijden het virus d.m.v.het lichaam zelf actief te maken. Nogmaals je kunt niet altijd om een arts heen.Samenwerken zou geweldig zijn. Maar vaak kun je iemand ook herstellen met alleen hom. Dan heb ik het niet over bijv, hartkwalen of zo, want daar kun je alleen ondersteunende middelen geven, maar verkoudheid, hoofdpijn enz.hoef je echt niet zomaar voor naar een arts. De arts zou het hierdoor ook wat minder druk hebben en meer tijd voor de patient.Daarnaast doe ik ook Bach bloesem. Dat werkt op de gemoedsrust van de persoon en je weet dat veel ziekten voortvloeien uit de gemoedsrust van de mens.Tot zover Gr, Rwt

label.Geplaatst op 2004-06-10 22:23:02


even een opmerking>>>een combinatie van reguliere en homeopathische medicijnen kan heel goed werken. Ik geloof niet in homeopathie, maar wel in geneeskracht uit planten. de combinatie van vuilboom met movicolon is heel geschikt om obstipathie te bestrijden aangezien senna (ook een planten product) vele bijwerkingen heeft en bovendien de darm lui maakt, zorgt vuilboom (o.a.) voor stimulatie van de darmen die bij een motiliteits stoornis nodig is bij gebruik van movicolon. Ben blij dat ik naar een alternatief geneesheer ben gegaan!

label.Geplaatst op 2004-06-10 23:59:47


Hallo Rwt & Co, Ik zou gráág eens willen weten, hoe jullie over aspartaam en MSG (Mono Sodium Glutaminaat) denken... er van vinden! Ben bij jullie vást wel 'aan het goede adres' om deze vraag voor te leggen... Met vriendelijke groet, Anty

label.Geplaatst op 2004-06-12 19:57:54


Mijn kritiek op de homeopathie (en andere alternatieve geneeswijzen) is dat er geen enkel bewijs voor de werkzaamheid van het aangebodene bestaat. Dit terwijl de patient (die niet altijd even goed op de hoogte is van het feit dat bij een alternatief genezer absoluut geen geneeskunde bedreven wordt) er nogal eens diep voor in de buidel moet tasten en valse hoop voorgeschoteld krijgt. Je trekt verder een vergelijking die kant noch wal raakt. Digitalis wordt inderdaad door de reguliere geneeskunde gebruikt, want van digitalis is de effectiviteit aangetoond!!! Dat het van een kruid afkomstig is, doet niets af aan de effectiviteit. Het is bewezen dat het werkt. Ik zeg dan ook niet dat kruiden of planten geen werking op het lichaam kunnen hebben (integendeel: planten kunnen ook bijvoorbeeld erg giftig zijn). Het is alleen pertinent onjuist om te gaan beweren dat als er een of enkele planten of kruiden een werking op het lichaam kunnen hebben, dat dan alle planten maar een genezende werking hebben. Nogal vreemd. Dat zou hetzelfde zijn als zeggen dat alle mensen rood haar hebben op basis van een minderheid die dat ook heeft.

label.Geplaatst op 2004-06-12 00:28:02


Allereerst bedankt voor je serieuze reactie. Dat is iets wat ik zeker kan waarderen. De theorie over de homeopathie (stimulatie van het lichaam om actief tegen ziekte te werken) is op zich geen slecht idee, ware het niet dat de middelen die dit dan moeten bewerkstelligen gewoon niet werken. Verder heb je ook volkomen gelijk dat je voor een verkoudheid (mits geen complicaties) niet naar een arts hoeft en voor hoofdpijn (mits niet erg) ook niet. Alleen daar hoef je evenmin voor naar een homeopaat. Dit zijn namelijk zogenaamde self-limiting diseases (althans verkoudheid) die vanzelf over gaan. Het maakt daarbij niet uit of je jezelf volpropt met vitamine c, echinaforce of wat dan ook, de duur en de ernst van de symptomen van de verkoudheid worden er niet minder op. Voorts is ook nooit aangetoond dat het slikken van vitamine c of echinaforce een verkoudheid zou kunnen voorkomen. Alleen mensen \"ondersteunen\" bij aandoeningen als verkoudheid, hoofdpijn, buikpijn, enz. is natuurlijk geen geneeskunde. De meeste aandoeningen die met homeopathie hoegenaamd behandeld kunnen worden staan er om bekend voor een groot deel door de psychische gemoedstoestand beinvloed te kunnen worden. Of de aandoeningen zijn self-limiting. Allebei categorieen waarbij een sterk placebo-effect verwacht kan worden, ook als een regulier arts iets niet-werkends zou voorschrijven. Voorts is een verkoudheid \"behandelen\" wel erg makkelijk. Dat kan iedereen. De verkoudheid houdt namelijk zelf na ong 1 week er mee op. Nog een opmerking over het andere bericht over combineren van regulier en homeopathisch middel: op het moment dat je 2 middelen tegelijk tot je neemt, is uiteraard absoluut niet meer te bepalen aan welke van de 2 middelen het eventuele effect toe te schrijven is. Naast movicolon (iets waarvan het effect daadwerkelijk bewezen is) kun je alles nemen, en dan werkt de combinatie ook, met dank aan de movicolon!!

label.Geplaatst op 2004-06-11 00:28:58


Ik weet er als (bijna) arts bijna niets van af en dat zegt genoeg. MSG (monosodiumglutamate, oftewel natriumglutamaat) zou in verband staan met wat vage klachten. Dit wordt fanatiek gemeld door vele sites, maar in een oogopslag zie je dat de makers van de sites geen kennis van zaken hebben. Enig benul van het menselijk lichaam is afwezig en er wordt gestrooid met (voor de alternatieve geneeskunde erg populaire vorm) "professors" die heel hard roepen dat alles toch echt zo is. Voor het bestaan van eventuele overgevoeligheidsreacties en MSG is NOOIT enig wetenschappelijk bewijs geleverd. Dus ook dit kan met redelijke zekerheid naar het land der fabelen verwezen worden. Wat je precies bedoeld met aspartaam dat weet ik niet. Ongetwijfeld zullen ook grote groepen mensen "allergisch" zijn en een grote verscheidenheid aan klachten hiervan krijgen. Ook dit moet met een forse korrel zout genomen worden. Voorts is aspartaam inderdaad kankerverwekkend bij ratten, mits in hele hoge dosis gegeven. Nou is zo ongeveer alles in hoge dosis kankerverwekkend, dus ook hier moet je je naar alle waarschijnlijkheid niet te veel van aantrekken.

label.Geplaatst op 2004-06-12 23:02:07


Hoi Co, Ik kan hier uren over doorgaan maar doe het niet. Ik denk niet dat het hier de bedoeling is. Ook hoort dit niet thuis bij Anty. Als je toch verder wilt over dit onderwerp en de webmaster staat het toe, moet je even een nieuwe vraag openen. Als hom. gebruik je hom. middelen maar ook andere natuurgeneesmiddelen. En Co waarom wil je bewijs als de reguliere geneeskunde ook gebruik maakt van Digitalis(vingerhoedskruit) bij hartproblemen? Groet Rwt

label.Geplaatst op 2004-06-11 22:15:48


Hallo Co, Nou, het is dan zo dat ik niet alles geloof wat een ánder ('maar') zegt, maar zélf heb ik beslist wél lást, wanneer ik iets van aspartaam en/of MSG binnen heb gekregen. Ik ben nu aan het uitzoeken, wat ik nu wél kan eten/drinken en wat niét, maar het blijkt dat er héél véél dingen zijn waar ik dan lást van krijg. Neem nu een sneetje ontbijtkoek, daar krijg ik écht lást van naderhand, hier zit dan glucose stroop in en dat moet dan weer van die aspartaam bevatten. Dit is maar een héél kléin voorbeeld, maar zó zijn er ontzéttend véél dingen die ik dan niét hebben kan. Meer dingen die ik niét kan hebben, dan wél... véél méér!!! Groetjes, Anty

label.Geplaatst op 2004-06-13 08:09:47


Hoi Anty, Aan mij heb je ook niet veel. Het is mijn vakgebied niet. Ik praat voor mezelf als ik zeg dat aspartaan heel vervelend gevolgen kan hebben zo ook de E 621. Maar het is voor ieder mens verschillend. Natuurlijk blijf je er op letten als je zeker weet dat je niet tegen bepaalde voedingsstoffen kan. Om Co vast antwoord te geven: ja er wordt bewezen dat kleur-geur en smaakstoffen wel degelijk reactie kunnen oproepen. Kijk naar ADHD.(moet jij weten) Dat is ook zo met de middelen die Anty noemt. Als je naar je eigen lichaam luistert, zou je bijv. voelen dat je bij de ene maaltijd fris en vrolijk verder kan en bij de andere loom en slaperig of zelfs aggresief kan zijn. Kom er maar achter waar het in zit. Ik heb het niet over de hoeveelheid van eten. En Anty wat denk je van alle concerveringsmiddelen? Je zou niet meer normaal kunnen eten als je van te voren gaat bedenken wat je er allemaal van kunt krijgen. Ik ben het met je eens als je zegt, dat bepaalde stoffen niet eens gebruikt mogen worden. Maar dat is ook zo voor medicijnen.In nederland staan de bijwerkingen vaak niet eens allemaal genoemd op de bijsluiters. Groet Rwt

label.Geplaatst op 2004-06-13 08:25:46


Waarom kun je dan niet tegen die stoffen? Wat zijn dan de klachten? Bedenk je ook, dat maagzuur - mocht dat de klacht zijn - prima te behandelen is met een pilletje, bv zantac of (beter nog) losec. Maar ga hiervoor dan naar de huisarts.

label.Geplaatst op 2004-05-23 22:55:05


Jallo Co, Bedankt voor je reactie. Van de huis-arts heb ik al wel pilletjes gekregen, de naam hiervan is: Pantozol Het is mij wel duidelijk geworden, dat ik na het nuttigen van eet- en drink-waar, waar houdbaarheids-toevoegingen aan toegevoegd zijn, steeds weer lást krijg. Ik zou zo ontzéttend graag willen weten, hoe je dit nu kunt omzeilen want in hééééééél veel, zo niet álle dingen, die aangeboden worden is wel iéts aan toegevoegd! Kleur-, geur-, smaak-stoffen en anders wel een verbeterings-middel of spul om het artikel lang(er) houdbaar te maken... Die Pantozol dempt de pijn wel wat, maar liéver ga ik de veroorzaker uit de weg, door deze dingen niet binnen te krijgen, is tóch een soort gif, die weefsel kapot maakt! Met vriendelijke groet, Anty

label.Geplaatst op 2004-05-24 12:50:15


Oplossen kan ik het niet voor je, maar in jou geval loop je al bij de dokter. Ik zou naar de bibl. gaan en een boek lenen over E-(nummers)toevoegingen. Daar staat precies is wat waar in zit en de reacties erop. Jij moet dan eerst eens een lijstje maken van wat je eet, drink enz en waar je wel of niet tegen kan. Je kunt dan zo terugzoeken welke stoffen waar in zit. Het is wel een zoektocht. Ik heb het ook een keer gedaan, maar we zij er achtergekomen. Ik denk alleen niet dat het bij jou hoofdzakelijk een reactie op stoffen zijn, maar je kunt het natuurlijk altijd proberen. Een therapeut begint met geen zoetstoffen en suikers in je voeding. Maar waar zit het nu niet in??? Bij Greenpeace kun je een foldertje opvragen(gratis) over gemod.zetmeel, maismeel enz.Daarin worden ook de producten genoemd die wel of geen toevoegen hebben. Misschien kun je er iets mee. Mogelijk is het ook en voortdurende irritatie van je maagslijmvliezen en dan moet je oppassen met kruiden en zuivelproducten. Succes Rwt

label.Geplaatst op 2004-06-08 10:21:11


Je vertelt nog steeds niet wat nou je klachten zijn. En pantozol is een zelfde medicijn als losec, wat over het algemeen prima helpt tegen (brandend) maagzuur. Of het aan alle toevoegingen in het eten ligt, ik weet het niet. Wat ik alleen wel weet, is dat het effect van het vermijden van vermoedelijk klachten opwekkende bestandsdelen vaak behoorlijk tegenvalt. Iets wat ook nog te overwegen is - maar dat kan ik absoluut niet beoordelen zonder te weten wat de klachten precies zijn, m.a.w. vraag dit aan de huisarts - is een keer in de maag kijken, d.w.z. een gastroscopie. Er kan namelijk een maagzweer zitten, of andere afwijkingen.

label.Geplaatst op 2004-06-08 16:25:25


Hallo Rwt, Allereerst bedankt voor je lange en duidelijke reactie. Ik zal zéker naar de bibliotheek gaan om daar het bewuste boek te lenen over E-(nummers)toevoegingen. Zou gewéldig zijn als daar precies in staat wat het is en wat waar in zit en de reacties erop. Ik zal gelijk aan een lijstje beginnen van wat ik eet, drink enz en waar ik \'dan\' wel of niet tegen kan. Je kunt dan zo terugzoeken welke stoffen waar in zit. Het maakt niet úit dat het een zoektocht zal worden. Jij heb het ook een keer gedaan en jij ben er óók achtergekomen, dat geeft de burger moéd! Jij denkt alleen niet dat het bij mij hoofdzakelijk een reactie op stoffen zal zijn, hoe denk je dat zo en waar zou het dan nog méér aan kunnen liggen denk je? Ik zal het sowieso natuurlijk altijd proberen! Een therapeut begint met geen zoetstoffen en suikers in je voeding, maar inderdáád wáár wordt nu niét iets van dat aan toegevoegd. Dat bij Greenpeace een foldertje op te vragen is over gemod.zetmeel, maismeel enz. zal ik gelijk gaan opvragen! Zéker kan ik hier iets mee!!! Tja misschien is het mogelijk óók een voortdurende irritatie van m\'n maagslijmvliezen en zal ik op moeten passen met kruiden en zuivelproducten. Hier zou je bést eens gelijk in kunnen hebben want kruiden en verder \'scherpe\' waren, zoals b.v. ook (al) tomaten-ketchup, kan ik niet (meer) tegen en van zuivelproducten heb ik \'ook al\' last! Rwt nogmaals bedankt én... ik ga op onderzoek uit... Anty

label.Geplaatst op 2004-06-08 18:11:00


Hallo Co, Ik zal nu éérst de tips van Rwt ter hand nemen en onderzoeken, mocht ik dan nóg klachten blijven houden, zal ik wederom naar de huisarts gaan en om doorverwijzing vragen! Co, ook jij bedankt voor je reactie! Anty

label.Geplaatst op 2004-06-08 18:14:16


oke anty, laat maar tussentijds horen hoe ver je bent gekomen. zoals co zegt kan het ook een maagzweer zijn, maar er kunnen zoveel dingen meespelen. Als je veel last hebt van opboeren en brandend maagzuur kan daar je slokdarm weer door geirriteerd worden en daar vandaan heb je weer problemen. Dat moet je zien te voorkomen. Ik zou van alles kunnen opnoemen wat je wel en niet zou kunnen krijgen maar ik ga niet op de stoel van een arts zitten want dat ben ik niet. Ik doe alles homeopatisch maar er komt altijd een tijd dat je een arts nodig hebt. Zeker als het om een diagnose gaat. Vaak zijn klachten niet wat ze lijken te zijn en komen ze ergens anders vandaan.(Ik weet het Co dat je daar geen hoge pet van op hebt, maar daar ga ik niet om strijden. Onthou dat waar de reguliere geneeskunde faalt er vaak homeopatisch nog iets aan te doen is)Ik wil je best helpen om je oorzaak te achterhalen Anty, want wat jij hebt is heel lastig. Succes. Rwt

label.Geplaatst op 2004-06-09 08:25:43


Hallo Rwt, Heb ik daarnet een héél verhaal in zitten typen, gaat het met verzenden naar??? Niet meer terug te halen... Zélf denk ik dat het door aspartaam, msg en allerlei (giftige) toevoegingen komt, zoals ook; kleur, geur en smaakstoffen. Ook voel ik mij bij het nemen van melkproducten en vlees(waren) niet goed en voel ik mij niet goed. Het zal een héle uitzoekerij worden, maar wil er wel gráág áchterkomen waardoor dit nu komt en waar het mee uit te staan heeft... én... wát ik er zélf aan kan doen!!! Alvast bedankt voor je aangeboden hulp hierbij! Groetjes, Anty

label.Geplaatst op 2004-06-09 18:43:59


Hoi Anty, Ik meen dat in bami-nasi de E 631 was toegevoegd, Dit geeft bij heel veel mensen problemen. Als jij dezelfde Anty bent als de vraag over fibrom., dan is inderdaad vaak de eerste link, minderen met vlees. Dat geef je nu zelf al aan. Ik zou graag willen weten of er bepaalde tijden last van hebt. Dus meestal in de ochtend enz. tussen ...tijdstip en wordt het slechter of juist niet, bij bewegen, warmte, kou enz. Na het eten, voor het eten? houding? Heb je ook het foldertje al binnen? Groet Rwt

label.Geplaatst op 2004-06-11 22:23:18

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren