© 2024 solvo B.V.

Waterbreukje

Ik zit met een giga probleem, mijn zoon van 14 jaar (in dec.15) is geboren met een waterbreukje. Dit betekend vocht wat over en weer loopt van de buikholte naar zijn rechterbal. In mei jl. is hij hiervoor geopereerd, deze ingreep is vergelijkbaar met die van een liesbreuk. Wat mij toen niet geheel duidelijk was en nu wel, is de operatie uitgevoerd door een arts in opleiding. (ik mag aannemen dat er supervisie boven deze artsen staat, maar dat weet ik niet). Ruim anderhalve week na de operatie, was er ons inzien geen enkele verandering, en zijn we terug gegaan naar het ziekenhuis. We zijn weggestuurd met, het zal wel een bloeduitstorting zijn, dit duurt wat langer maar lost zichzelf op. Nu blijkt het geen bloeduitstorting geweest te zijn, maar is de operatie niet goed uitgevoerd, de breuk is dus nooit opgeheven. Nu zijn we onder behandeling bij een algemeen chirurg, welke de ingreep wil herhalen. Hij verteld dat er meer risico is, omdat er littekenweefsel is. De kans dat hij steriel wordt of zijn hele bal verliest is groter geworden. Nu is het zo dat je al moet tekenen, dat je toestemming geeft voor de operatie. De risico\'s zijn verteld, dus een arts is schoon van alle blaam. Wie neemt er nu de verantwoording van deze ingreep??????? Mijn zoon heeft last van zijn breuk, maar wil niet denken aan event. risico\'s (terrecht denk ik). Ik als moeder, vind het erg moeilijk, ik wil en kan geen verantwoording nemen voor werk dat ik niet zelf uitvoer. Over 4 weken, wordt hij weer geopereerd, en ik weet werkelijk niet, of ik deze operatie weer eens uit moet laten voeren, wie verantwoordelijk is enz. Wie kan mij hier een passend advies op geven... bedankt voor het lezen

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren