© 2024 solvo B.V.

Welk insect kan dat zijn geweest?

Ik ben zaterdag geprikt of gebeten in mijn oor door een piepklein insect dat aan mijn oor bleef zitten. binnen een paar minuten kreeg ik hoofdpijn,jeuk over het hele lichaam,duizelig,rode huid dikke oogleden, dikke lippen,pijn op de borst, benauwd, bibberen en hartkloppingen. Ik heb meteen de huisartsenpost gebeld en moest direct komen .daar bleek dat ik een bloeddruk had van 100\\\\\\\\60 en kreeg meteen een sterke injectie. ik moest blijven liggen totdat hartkloppingen en bloeddruk weer normaal waren.nu moet ik 7 dagen Prednison en Aerius tabletten slikken. Ik was bijna in een shocktoestand.. WIE WEET WELK INSECT DAT GEWEEST KAN ZIJN??


Het lijkt op een allergische reactie van een bij of wesp. Weet je zeker dat hij zo klein was?

label.Geplaatst op 2004-08-31 20:34:48


Aimee,ik weet heel zeker dat het een piepklein insect was ,want de buurvrouw heeft hem van mijn oor gehaald en op een wit papiertje gelegd. Daarna hebben we het nog met een loep bekeken, het was een hard beestje We hebben het meegenomen naar de arts ,maar die wist ook niet wat het was.(de buurvrouw zei dat het wel op een hondenvlooi leek) maar ik heb nog nooit een hondenvlooi gezien.

label.Geplaatst op 2004-08-31 21:41:54


Dan was het vast een vlo. Vlooienbeten kunnen ook een allergische reactie teweeg brengen, maar ook zijn het overbrengers van ziektes, zoals de pest, nu heb jij natuurlijk geen pest, maar iets anders, wat weet ik niet, kan je niet nog een keer naar de dokter gaan?

label.Geplaatst op 2004-09-01 21:00:51

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren