© 2024 solvo B.V.

Wie heeft ervaringen met pijnpleisters

Ik heb als gevolg van een geinfecteerde knie, na het inbrengen van een drietal protheses binnen een periode van 4 jaar) een zeer pijnlijke rechterbeen overgehouden. Het pijngebied omhelst een gebied dat strekt vanaf 10 cm boven mijn knie tot zo\'n 15 cm onder mijn knie. Het eindresultaat is dat sinds 4 jaar de diagnose van postthaumatische dystrofie is gesteld. Bijna alle mogelijkheden zijn reeds de reveu gepasseerd op de pijnpoli. Thans heb ik een medicatie van 3x daags tramadol (100 mg) en 1x daags 10 mg morfine. Mijn behandeld arts schrijft mij nu een behandeling met pijnpleisters en electrode;s voor. Vraag : Wie van u heeft als patient en/of verzorgende ervaring met pijnpleisters en wie van u kan zeggen wat deze behandeling exact inhoud. Van diverse publicaties op internet ben ik gelet op enkele (zeer) negatieve berichten (nog) niet echt enthosiast ben voor deze behandel methode. Willen jullie mij helpen met jullie reacties. Met vriendelijke groet, Rinus


hallo rinus, de pijnpleisters hebben ook een morfineachtige stof als werkende stof net als de tramadol en de morfine die je nu inneemt. het voordeel is dat je niet steeds tabletten hoeft in te nemen, maar dat je eens in de drie dagen de pleister wisselt. meestal wordt gestart met de omgerekende dosering hetzelfde als je nu aan tabletten neemt. is de pijnstilling niet voldoende dan is een hogere dosering nodig. wat zijn de negatieve reacties die je hierover hebt gelezen? ik kan namelijk niets bedenken. de elektroden ofwel TENS wordt vaak gebruikt om zenuwpijn te verminderen, deze soort pijn is namelijk moeilijk of niet te stillen met pijnstillers. de resultaten zijn geloof ik wisselend. sommige mensen hebben er veel baat bij. het kan toch geen kwaad om het te proberen? als je veel baat hebt bij de TENS kunnen de pijnstillers misschien geminderd worden, morfineachtige middelen hebben toch nadelige bijwerkingen als sufheid en obstipatie. succes en ik hoop dat je iets vind dat je goed helpt.

label.Geplaatst op 2007-05-19 23:29:29

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren