© 2024 solvo B.V.

Wie kan me helpen ??? (Stroom)

Hallo iedereen .. Ik heb een best wel moeilijke vraag. Ik heb het internet wat afgezocht voor deze kwestie maar kan er niks op vinden !! Het is het volgende probleem: Mijn vriend is jaren geleden door de bliksem geraakt nou heeft ie er gelukkig niks aan over gehouden maar wat wij wel hebben en dat is echt bij iedere aanraking... is dat we mekaar stroom geven ?? Wat heeft dat te betekenen ?? Ik heb het idee dat er toch iets is met hem ?? En ik ben zwanger en soms zijn het best wel heftige stroom stoten die we mekaar geven dat je echt een lichtflits tussen onze aanraking ziet...?? En graag zou ik willen weten of dat wel geen kwaad kan voor me kindje want als het gebeurt schrik ik best wel ervan ?? Het gebeurd zeker 5 a 10x op een dag soms wel meer !! Wie kan me vertellen wat het kan zijn en misschie nantwoorden weet op mijn vragen ?? Alvast bedankt Met vriendelijk groet, Angelique


ik heb helaas geen antoord voor je, maar het lijkt me meer lasting dan gevaarlijk. ik denk dat je het beste even met de huisarts kan bellen om dit te vragen, die kan je vast ook vertellen of dit gevaarlijk is voor het kindje. groetjes

label.Geplaatst op 2006-03-09 18:06:16


mijn man en ik hebben dat vaak gehad vroeger, wij denken dat het ook te maken heeft met de vloerbedekking, dat was toen nylon, nu komt het nog maar zelden voor. Je kunt even onderzoeken of jullie ook veel kunstof hebben. Wij hebben het ook bij sommige auto's. succes ermee.

label.Geplaatst op 2006-03-10 15:08:13


Die \'stroomstootjes\'hebben niets te maken met de vroegere blikseminslag, zij worden veroorzaakt door de wrijving van syntetische stoffen, dus bv. vloerbedekking, kleding waarin polyester zit verwerkt. Kijk dus even naar je vloerbedekking en vermijd kleding met syntetische producten, ook het dragen van rubber slippers in huis kan helpen.... katoenen kleding ect., voor de foetus is het niet gevaarlijk, het is nl. alleen het huidcontact, succes met alles. groeten Amber (arts)

label.Geplaatst op 2006-03-11 13:24:12


Hoi Veggie-Angel. De Stroom die jullie voelen is een statische lading. Niet echt gevaarlijk wel lastig. De grootste veroorzaker is vaak de vloerbedekking. Een droge huid kan ook rol spelen bij dit verschijnsel. Hoe droger de huid de te meer last dat je hiervan kan hebt. Eigenlijk zou je ook 'electrisch kontakt' moeten maken met de ondergrond. Sommige schoenen werken als isolatoren en blijf je onder statische (hoog)spanning staan. Het verhaal met de auto die een statische lading geeft kennen de meeste mensen wel! de banden zijn hier de isolator. sommige auto's hebben dan ook een sleepcontact om de statische lading gelijk af te voeren. Het leuke is dat in een relatie zo wel de (liefdes?)vonk steeds weer blijft overslaan. Of dit met de bliksem stoot te maken heeft?? Misschien minder produktie van de huidwet.

label.Geplaatst op 2006-03-14 11:10:28


Hoi Ik en mijn vriend hebben ook dat we elkaar heftige stroomstoten geven...en die zijn vaak ook heel sterk Meestal is dit in de winter het ergst, idd door een droge huid en synthetische stoffen 'Het helpt al als mn vriend zn handen goed invet en rubber zolen onder zn schoenen heeft Het is echt niet gevaarlijk voor je kindje Groetjes Xennah

label.Geplaatst op 2006-03-27 15:53:17


probleem van statische electriciteit loop op blote voeten en het zal wegblijven !!

label.Geplaatst op 2006-05-01 18:15:51

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren