© 2024 solvo B.V.

Wil iemand mij helpen?

Hoi, ik ben een hbo-v studente die bezig is met een opdracht over het doorspuiten van een waaknaald. Een waaknaald is het infuusnaaldje wat in de arm of hand blijft zitten, wanneer u geen infuusvloeistof meer krijgt. Om te voorkomen dat het waaknaaldje verstopt, wordt het een aantal malen per dag met een vloeistof doorgespoten. Hiervoor zoek ik mensen die al eens een waaknaald hebben gehad en voor mij vier meerkeuzevragen willen beantwoorden? annette_scheele@hotmail.com


vraag maar!

label.Geplaatst op 2006-03-24 14:34:16


Hoi, ik zou graag het volgende willen weten.. Hoe lang bleef de waaknaald bij u zitten? Heeft u verschillen opgemerkt in het doorspuiten van de waaknaald? Wat was er verschillend bij het doorspuiten? - Er werd soms andere vloeistof gebruikt - Er werd soms een andere hoeveelheid vloeistof gebruikt - Er werd niet altijd op dezelfde tijd doorgespoten - De verpleegkundige deed soms wel en soms geen handschoenen aan - Het uiteinde van de waaknaald werd soms wel en soms niet schoongemaakt - Er werd soms wel, en soms geen gaasje onder het uiteinde van de waaknaald gelegd - Er werd niet altijd een nieuw dopje gebruikt om de waaknaald af te sluiten - Anders, namelijk Hoe vaak werd de waaknaald doorgespoten? Groetjes Annette

label.Geplaatst op 2006-03-27 12:59:23


De naald bleef 5 dagen zitten. Elke dag doorspuiten met 2 cc nacl 0.9% 1 keer per 3 dagen een nieuw dopje. Geen gaasjes,alleen speciaal venflonpleister(doorzichtig).en over dit alles heen een\"kousje\". Niet iedere vpk doet handschoenen aan. Dopje werd elke keer ontsmet. Iedere dag om =/- 8 uur

label.Geplaatst op 2006-03-27 13:09:10

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren