© 2024 solvo B.V.

Wissel(werking) medicijnen

Bij mijn vrouw is diabetes vastgesteld(niet insuline afhankelijke) en moet nu het medicijn ATORVASTATINE 40mg hier voor gebruiken. Volgens de arts stond de suikerspiegel en het cholestorol op 6,4 ,maar wat wij begrepen stond de wisselwerking van deze waarden op 8. Kunt u ons uitleggen wat dit betekent en of dit een verhoogd risico met zich meebrengt t.a.v hartproblemen. Ze gebruikt nu ongeveer 1,5 jaar het hormoonpreparaat LIVIAL. Mijn vraag is of deze twee verschillende medicijnen een wisselwerking met elkaar hebben of zonder problemen tezamen ingenomen kunnen worden. Ook is mijn vraag of ATORVASTATINE de zelfde werking heeft als het middel CRESTOR, of zit hier toch nog verschil in. Wie heeft er ervaring met deze vorm van diabetes en kan ons er meer van vertellen. Met vriendelijke groeten in afwachting op een reactie Adrie en Janny.


Beste davi, Je kunt het beste cotact op nemen met je apotheek. Daar weet men precies welke medicatie je vrouw heeft en zij weten ook het beste welke (wissel)werkingen deze medicijnen op elkaar hebben. succes

label.Geplaatst op 2005-08-19 14:17:46


naar mijn idee haalt u wat dingen door elkaar. wat ik ervan begrijp is dat het cholesterolgehalte te hoog is en dat uw vrouw daarvoor atorvastatine voorgeschreven heeft gekregen. de medicijnen slikt ze dus voor het verhoogde cholesterolgehalte en niet voor de diabetes.het kan natuurlijk wel zo zijn dat het glucosegehalte ook verhoogd is, normale waarde ligt tussen 5 en 8. het gevaar voor hartklachten is aanwezig bij verhoogd cholesterol, kijk hiervoor bij de medicijngids op dit forum bijvoorbeeld onder crestor, hier staat uitleg bij over dit onderwerp. wat betreft de werking van het medicijn en de wisselwerking met het medicijn dat uw vrouw al slikt kunt u inderdaad het beste bij de apotheek informeren. groetjes

label.Geplaatst op 2005-08-19 16:50:43

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren