© 2024 solvo B.V.

Wormen !!!!!

Ik ben bang dat ik deze wormen heb. Kan ik er vanaf komen zonder een arts te hoeven raadplegen? Hoe kom ik er trouwens aan!!!! Weet via het onderste dat ik er af kan komen met vermox kan ik dat zo krijgen of moet ik langs de huisarts. Hoop het niet durf dat niet. Zijn er andere opties? Aarsmaden In tegenstelling tot wat vaak wordt gedacht, wordt de aarsmade (oxyurose of enterobiose) niet via het voedsel overgedragen. Het is een veel voorkomende besmetting in onze landen, voornamelijk bij kleine kinderen, maar ook heel wat volwassenen kunnen \\\"slachtoffer\\\" zijn. De draadvormige volwassen worm is maar één tot enkele centimeter groot, leeft in de dikke darm, en komt ‘s avonds of ‘s nachts langs de aarsopening naar buiten om de eitjes te leggen in de buurt van de aars. Dit geeft aanleiding tot jeuk. Bij krabben kunnen de erg kleverige eitjes onder de vingernagels terechtkomen, en kan vervolgens langs de mond opnieuw besmetting optreden. Ook gebruiksvoorwerpen en linnen kunnen besmet geraken. De hoofdreden van besmetting is dus een gebrekkige handhygiëne. Ook voor deze infectie bestaat een eenvoudige doeltreffende behandeling (met Vermox®).


Kom nou toch. Denk je dat de huisarts nog nooit iemands kont heeft gezien?? Medicijnen heb je toch echt op voorschrift nodig. Er zal geen arts zijn die je zo maar wat verstrekt. Overigens zijn er veel meer redenen voor jeuk rondom de anus. Dat is een doodnormale klacht, waar bijna iedereen wel eens last van heeft. Als het bij jou lang duurt, moet je naar de huisarts, of je moet er mee door blijven lopen. Daar schiet je ook niets mee op.

label.Geplaatst op 2005-04-04 23:13:55

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren