© 2024 solvo B.V.

Www.meldpuntvioxx.nl

www.meldpuntvioxx.nl ---(typ het in de adresbalk boven) Het is voor vragen en klachten betreffende het geneesmiddel VIOXX Hoop dat u hier iets aan heeft.


na de vioxx heb ik inderdaad een aantal van het bovengenoemd rijtje "uitgeprobeerd". Zonder afdoend resultaat, wèl met de bijwerkingen. In mijn persoonlijke geval bleek uiteindelijk Tramadol 50mg bruis,halve dosering afdoende. Daar word ik misselijk en suf van, maar dat is nog altijd beter dan immobiliteit door pijn, en dan b.v.hartritmestoornissen. Het blijven heikele keuzes... 'k Ben intussen bewust bezig de oorzaak van de pijn langzaam aan weg te werken.

label.Geplaatst op 2005-02-16 11:33:39


Het is fijn dat er toch nog mensen hebben gereageerd. Heb het niet gedaan om de mensen bang te maken in tegendeel. Wij patienten horen dagelijke negatieve berichten als het om medicijnen gaat, en wat moet je daarmee. Vannavond komt er op Zembla een reportage over medicijngebruik.Ben erg benieuwd. Zelf heb ik er een enorm maagprobleem bij sinds de laatste maanden, en ik neem toch Losec 40 in. Zelf kan ik niet tegen de nieuwe medicijnen en de apotheker heeft het advies gegeven Paracetomol 500/20 Cod.Fosfaat ook daar durf ik er niet veel van in te nemen, mag 5x dgs, neem er maar 2. Het gaat er toch niet om of je van de VIOXX problemen hebt gehad of die je misschien nog gaat krijgen,(NEE) dat we het gewoon geslikt hebben, terwijl ze op de hoogte waren van de bijwerkingen op grote schaal, dat is pas verschrikkelijk. Bedankt voor jullie reacties, Yvonne

label.Geplaatst op 2005-02-17 15:23:32


Wat is hier het doel van? Het gebeurt wel vaker dat medicijnen bij nader inzien een nog niet bekende bijwerking hebben. Dat kan je ook moeilijk voorkomen. Verder gaat het nou niet om een geweldig verhoogd risico. Het is in ieder geval niet zo dat iedere hartklopping te danken is aan vioxx.

label.Geplaatst op 2005-02-02 23:12:30


ter info: Vioxx komt weer terug op de markt. De andere (celebrex, bextra en Arcoxia) mogen ook op de markt blijven. Wel mag het uitsluitend voor korte duur en in lage doseringen worden gebruikt. Patienten die al cardiovasculaire risico's lopen, mogen het niet gebruiken.

label.Geplaatst op 2005-02-21 20:41:25


Dit bericht is niet voor jou bedoeld dokter Co maar voor die mevrouw die verontrust is om haar man, vroeg om advies, vandaar dit antwoord. Het is gewoon het Reumafonds, die dit probleem niet onderschat. De kranten en media hebben er meerdere malen aandacht aan besteed.(neem niet aan dat ze dat doen voor de grap) Mensen die VIOXX hebben geslikt, hebben dat niet voor hun lol gedaan, dus jouw reaktie is niet op z'n plaats. Het is niet aan jou om je af te vragen wat het probleem is, dat doen de mensen die dit middel hebben geslikt wel voor je.

label.Geplaatst op 2005-02-03 12:01:07


Beste Co, het was al bekend bij Merck dat deze bijwerkingen bestonden. Beetje meer lezen en je verdiepen in dit soort zaken zou beter zijn dan een kort door de bocht reactie :-) Zelf ben ik \"slachtoffer\" van een medicijn wat in \'96 voor het eerst in Nederland als trial op de markt kwam. Ik heb zelfs in het onderzoek programma gezeten maar door de bijwerkingen (onomkeerbaar) moest ik stoppen. Het middel wordt nog steeds gewoon voorgeschreven zonder explicite vermelding van deze bijwerking. Bij 999 mensen gaat het goed maar juist de ene zul je maar zijn :-( Groetjes Kitten De populaire pijnstiller Vioxx heeft in vier jaar tijd waarschijnlijk de dood veroorzaakt van 100 tot 150 Nederlanders. Het middel, dat destijds werd geïntroduceerd als een superpijnstiller, is inmiddels uit de handel gehaald. Uit twee recente buitenlandse onderzoeken blijkt dat schrikbarend veel Vioxx-gebruikers overlijden aan een hartaanval die direct is toe te schrijven aan het middel. Worden de cijfers vertaald naar de Nederlandse situatie, dan betekent dit dat vanaf de introductie in 2000 tientallen Nederlandse gebruikers zijn overleden aan de bijwerkingen. Fabrikant Merck houdt het aantal Nederlandse doden op 12. Het aantal gebruikers van Vioxx in Nederland werd vorig jaar geschat op 330.000, wat ongekend veel is voor een medicijn waarvan de lange termijn effecten niet bekend zijn. Het middel werd tot voor kort vooral voorgeschreven aan reumalijders. In tegenstelling tot veel andere antireumamiddelen is de kans op maagbloedingen, maagzweren en darmklachten bij gebruik van Vioxx veel kleiner. Voor artsen was dit een reden het middel meteen na de introductie massaal voor te schrijven, niet wetende dat hun patiënten hierdoor wel meer risico liepen op een hartaanval. In de Verenigde Staten is de fabrikant van het middel in grote problemen geraakt nu blijkt dat ze al jaren op de hoogte waren over de risico\'s van deze pil. Tal van nabestaanden hebben het bedrijf voor miljoenen dollars aangeklaagd. In de VS loopt bovendien een strafrechtelijk onderzoek tegen Merck. Het bedrijf wordt ervan verdacht bewust informatie te hebben achtergehouden over de bijwerkingen, waaronder hartaanvallen. Vorig jaar al wist deze krant de hand te leggen op een onderzoek waaruit blijkt dat jaarlijks 165 Nederlanders overlijden door het (overmatig) gebruik van pijnstillers. Bron: Algemeen Dagblad

label.Geplaatst op 2005-02-03 12:04:50


De patienten die vioxx hebben geslikt, zijn er nu allemaal mee gestopt. De grote vraag is, wat slikken ze nu. Vioxx behoort tot de cox-2 remmers. Celebrex, arcoxia en bextra behoren ook tot die groep. Bij die 3 zijn ook dezelfde bijwerkingen geconstateerd, wel in mindere mate maar toch. Deze \"nieuwe\"pijnstillers waren/zijn bedoeld vorr de zogenaamde risico-patienten. Patienten die snel problemen zouden kunnen krijgen met bijvoorbeeld de maag. Wellicht is het wijs om het weer gewoon bij de ibuprofen of diclofenac te blijven en daar maagbescherming bij te geven, zoals pantozol 20mg. Diverse ziekenhuizen hebben dat in ieder geval voor hun patienten gedaan na de comotie rond vioxx.

label.Geplaatst op 2005-02-15 16:22:22


Weet niet hoe u aan het bericht komt. Het is zelfs zo: wie zich aangemeld heeft bij het Vioxx-meldpunt, krijgt in maart een persoonlijke reactie op hun schrijven. Ze willen via de GGD de mensen die Vioxx geslikt hebben laten controleren. Eerst moet de rechtzaak afwachten Neem niet aan dat ze dat voor hun lol doen. Dus als het nu weer op de markt komt, waar is dit onderzoek dan voor nodig?

label.Geplaatst op 2005-03-03 15:14:23


O, was is dit fijn. Precies waarvoor dit soort forums erg goed zijn ! Ik heb zelf VIOXX geslikt, en wist- via de bijsluiter- van "enige" hartritmeproblemen. 'k Ben er mee gestopt toen ik niet meer kon slapen van deze hartritmeproblemen, en dat was NIET omdat ik er van af wist. (dit voor de bijdehante CO-tjes). Gelukkig voor mij, op tijd, en gelukkig voor mij dat er inmiddels al wat aan de "grote klok" hing over deze bijwerkingen. Dat maakte het stoppen met dit middel gemakkelijker. Zo ziet U maar weer hoe dit werkt..., met hartel. groet, Anky.

label.Geplaatst op 2005-02-15 10:57:19

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren