© 2024 solvo B.V.

Ziekenhuis bezoek en werkgever

Hallo Mensen, Zoals jullie weten ben ik in strijd met mijn spataderen (leeftijd 20). Vandaag ben ik in het ziekenhuis geweest op gesprek bij een vaten chirurg. Hij heeft het e.e.a. bekeken en vond een Duplex onderzoek de volgende stap. Duplex: het in kaart brengen van mijn vaten en de bloedstroom. Ik ben dus vandaag een middagje in het ziekenhuis geweest ben ong. 1 1/2 weggeweest. En zit nu weer op kantoor. De volgende afspraak voor het duplex is pas volgende maand. Ook in de middag, de week daarop moet ik op gesprek komen om het onderzoek en de resultaten te bespreken, wederom in de middag. Op basis hiervan word besproken wat er gedaan moet worden. Een behandeling zal 1 malig zijn, en dat zal zeker een middag duren of misschien wel een dag voor uitgetrokken worden. Een week later zal ik terug moeten komen voor controle. Dat zijn 5 a 6 afspraken waarvan er 4 kort. In de ochtend maak ik dan heel veel werk af zodat ik die dag niet te ver achterraak met mn werk. Nu ik dit heb besproken met mijn werkgeefster vind zij dat ik deze tijden van mijn vakantie tijd afgetrokken moet worden en loopt erg moeilijk te doen over de gemaakte afspraken. Ze vond dat het allemaal maar over een maandje moest want dan is er extra bezetting (er is overigens nooit genoeg bezetting). Nu is mijn vraag, moet ik maar over mee heen laten lopen en mijn vakantie dagen inleveren hiervoor? Ze vind het namelijk allemaal maar cosmetisch maar dat is het niet. Het doet pijn en beide arten vinden een onderzoek met eventuele behandeling op zn plaats. Hoe moet ik dat aan haar doordringen. Ze doet zo lelijk. Terwijl ik nooooit ziek ben ( of ziek gewoon naar mn werk kom). En ik altijd mn werk goed doe. Flexibel genoeg ben om na werktijd nog eventjes wat af te maken zodat dat vandaag de deur uit kan... Ik voel me echt in een hoekje gedrukt hier op mn werk...kan iemand me adviseren? Liefs Laura


Hoi, Heb wel eens gelezen (w.s afhankelijk van je CAO)dat als je fulltime werkt, je recht hebt op twee uur doktersbezoek in de week.

label.Geplaatst op 2006-05-11 23:18:51


Oh nou daar zit ik dan zwaar onder! Maar waar kan je daar informatie over vinden dan? Welke site ofzo? Is iemand anders het hiermee eens of onneens?? Groetjes!

label.Geplaatst op 2006-05-12 08:54:10


In de meeste gevallen heb je wel recht op tijd als je naar een arts moet. Vooral als je fulltime werkt. Vaak staat er wel een CAO op het internet en anders is het bij personeelszaken op te vragen of bij een vakbond, die kunnen je daar ook verder mee helpen. Succes.

label.Geplaatst op 2006-05-12 18:30:06


je zou aan de arts een verklaring kunnen vragen dat het medisch en niet cosmetisch is. je baas lijkt vooral om dit punt moeilijk te doen. succes

label.Geplaatst op 2006-05-13 10:57:57

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren