© 2024 solvo B.V.

Zorg

hallo, voor mijn opleiding verpleegkunde moet ik met een groepje een project maken, waarin wij een plan moeten maken om de zorg voor oncologische patienten van de leeftijd 55 jaar en ouder moeten verbeteren. Mijn vraag is nu, zijn er mensen op dit forum die kanker hebben of hebben gehad en die mij meer info willen geven over hoe zij de zorg hebben ervaren en wat zij graag verbeterd/ veranderd willen zien. alvast bedankt, sandra


Hoi twillie Leuk dat je de opleiding verpleegkunde doet ik ben ook bezig met de opleiding. Je wou graag wat weten over mensen met kanker hoe die de zorg ervaren. Mijn schoonvader heeft kanker is helaas overleden maar die heeft de zorg als heel slecht ervaren, heeft door te late diagnose weinig tot geen behandeling kunnen volgen. Hij had prostaatkanker maar werd door de huisarts naar huis gestuurd omdat hij volgens haar een blaasontsteking zou hebben. Daarna zijn er nog wat fouten gemaakt in het ziekenhuis waardoor hij verlamd raakte maar dat doet er nu niet toe. Hetgene wat zou kunnen verbeteren is dat artsen beter naar hun patienten moeten luisteren wat hun klachten zijn, wat ze zelf voelen. Mijn schoonvader heeft ook over zijn hele ziekteperiode weinig informatie gekregen over zijn ziekte en de stand van zaken. Toen is mijn schoonvader overgeplaatst naar het antonie van leeuwenhoek ziekenhuis in amsterdam en daar is hij hardstikke goed behandeld. Werd verteld wat er ging gebeuren wat de mogelijkheden zijn enz. Helaas is die man overleden maar daar voelde hij zich beter op zijn gemak dan in het andere ziekenhuis! Ik hoop dat je er wat aan hebt anders hoor ik het wel als je nog wat wil vragen! groetjes samantha

label.Geplaatst op 2004-09-08 14:39:38


hoi samantha, bedankt voor je berichtje! hier hebbe we zeker wat aan! succes met je opleiding! groetjes sandra

label.Geplaatst op 2004-09-08 17:23:19

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren