© 2024 solvo B.V.

Zwarte stipjes die wegzweven in je ogen

Hallo.. Heb een vraagje. Ik heb last van zwarte stipjes of draadjes. Heel klein voor mijn ogen als ik knipper of ik het licht kijkt. Ik draag lenzen dus dacht dat t daar door kwam.. Nu heb ik al een paar dagen geen lenzen in en heb er nog steeds last van. Wat is dat? T lijkt net alsof het wegschiet als je knippert met je ogen.. Groetjes Emmy


Dat heeft helemaal niets met je lenzen te maken. Dit zijn zeer waarschijnlijk glasvocht troebelingen. Daar heeft iedereen in meer of mindere mate last van. Normaal merk je daar weinig van, totdat je naar bv. een witte muur kijkt.

label.Geplaatst op 2006-06-06 19:46:43


Heb gehoord dat het geen kwaad kan....... Ik heb er ook wel eens last van, vooral als ik net wakker ben. gr. Kristl

label.Geplaatst op 2006-06-06 23:34:15


bedankt voor jullie snelle reacties.. even een vraagje aan CO.. Kan je er wat aan laten doen.. Het lijkt soms net alsof er een vliegje langsvliegt.. Ik vind het erg irritant.. kan t met vermoeidheid te maken hebben? bedankt alvast Emmy

label.Geplaatst op 2006-06-07 11:02:56


Soms kan er iets aan gedaan worden, maar daar zou ik wel goed over nadenken. Alleen irritatie is geen reden om te opereren. In dat geval zou er na dat ene vlekje mogelijk weer een nieuwe ontstaan en zo blijf je aan de gang. Pas als je minder gaat zien is er een duidelijke reden om iets te doen.

label.Geplaatst op 2006-06-07 21:52:06


bedankt Co.. Maar hoe ontstaat het? Wat is de reden waarom je t krijgt? Kan t met vermoeidheid te maken hebben? Ik heb t niet elke dag.. soms.. bedankt Emmy

label.Geplaatst op 2006-06-08 10:50:04


Zoek maar op internet op glasvochttroebelingen.

label.Geplaatst op 2006-06-10 00:45:24


Kijk eens op het internet bij Mouche Volante.Hier is veel info .

label.Geplaatst op 2006-06-22 22:15:49


Hallo,ik heb hier ook al jaren last van.Tegen mij hebben ze toen gezegd dat het dode hoorncelletjes waren.

label.Geplaatst op 2006-08-01 10:57:20


Hierbij wil ik CO even bedanken.. Ben naar de oogarts geweest.. en iederdaad glaslensvertroebeling.. Voor mijn droge ogen krijg ik druppels.. En nu elk jaar even controleren, het is een begin stadium. Bedankt voor je advies tips.. Groetjes Emmy

label.Geplaatst op 2006-08-25 17:56:10


Maar als je toch minder gaat zien aan vlekjes in ge ogen, betekent dus dat, dat beter is en dat het weg gaat. Ik heb op internet gelezen dat het kan verminderen of zelfs weg kan gaan. Eerst had ik er heel erg veel last van(dacht ik er niet aan dan had ik er helemaal geen last van, maar nu heb ik er veel minder last van. ik heb het altijd in mijn bovenhoeken gehad. Nooit midden in mijn gezichtsveld, dus dat was meestal niet zo erg. ik heb er dus minder last van alleen nog in hele lichte ruimtes en 's avonds nog wel eens. Dat zou toch betekenen dat het weg gaat?

label.Geplaatst op 2006-12-31 13:03:08

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren