© 2024 solvo B.V.

Zweterig en misselijkheid sinds 2 dagen

Sinds ik medicijnen gebruik (tramadol 3x100mg per dag en sertraline 2x 50mg per dag) sinds twee dagen zweet ik heel erg, ik ben soms drijfnet (letterlijk) en misselijk, tevens een medicijnsmaak in mijn mond de gehele dag. Mijn vraag is; Heb ik medicijnen vergiftiging of is het iets anders.


Het beste lijkt me om je huisarts hierover te informeren.

label.Geplaatst op 2006-04-03 11:49:46


Ik denk dat het bijwerkingen zijn van 1 van de middelen of beide.3 xdaags 100 mg Tramal is vrij veel...Mag ik weten waarvoor je deze middelen gebruikt?Ik denk dat de Tramal vooral de klachten veroorzaakt,maar ook de sertraline veroorzaakt bv transpiratie. Kijk in ieder geval even in de bijsluiters en neem contact op met de arts die het voorgeschreven heeft. Misschien zijn de bijwerkingen van voorbijgaande aard en anders moet er wellicht voor een ander middel gekozen worden.succes!

label.Geplaatst op 2006-04-03 13:00:36


Ik ben in jan 2006 geoperareerd voor mijn onderug, er is ruimte gemaakt ivm afgeleden L5 wervel, ik heb last van ernstige pijnen, zodanig dat ik amper kan zitten, lopen of liggen. Ik wacht nu op een spondiolyse operatie om 3 wervels van l5 vast te zetten aan het heiligbeen. Sterline 2x 50 mg slik ik voor de depressies vanwege de pijn. Ik loop al 12 jaar te tobbe met mijn onderug ivm in 1984 een auto-ongeluk. Ik grbruik 3 daags 100mg tramadol ivm met de pijn, de pijn komt er door heen en verzacht alleen de scherpe kantjes. Groetjes John

label.Geplaatst op 2006-04-08 02:23:47


Wat een ellende zeg,en dat al jaren....Ik snap de keuze van de middelen nu wel.. Maar wat ik al eerder zei,kijk de bijsluiter na en overleg zonodig met de arts over andere (pijn)medicatie.Er is tenslotte meer dan alleen Tramal. heel veel sterkte!

label.Geplaatst op 2006-04-08 08:40:42


Kan je misschien aangeven welke medicijnen dan beter zijn of sterker zijn dan tramal. De huisarts en de neurochirug zeggen allebei dat morfine dan alleen is...... Ik betwijfeld dit, maar echt medewerking van de huisarts heb ik niet op het gebied van pijnmedicatie. Ik moet wel zeggen dat ik 7 jaar lang pijnblokaddes gehad heb en er zijn in de nek enkle zenuwen door geknipt om het te verzachten. Ik ben gestopt met pijnblokkades omdat ze niet meer hielpen. Ik moest elke maand 8 spuiten (pijnbestrijding en anti-irretatiestof in de nek en rug daarna kon ik 3 weken wat beter functioneren, maar op langere termijn kwam de pijn er door heen zetten. Ik kan slecht tegen morfine.... In het ziekenhuis werd 31/2 dag constant aan de morfine gekoppeld met zeer hoge dosering to het maximale zei de verpleging en dat is geen pretje.. Wat dan... Ik wacht nu op een oproep voor de nieuwe operatie, ik merk wel dat je omgeving op langere termijn je in de steek laat. Gelukkig kan ik genieten van mijn vrouw en twee dochters. John.

label.Geplaatst op 2006-04-08 10:18:52


Tramadol is inderdaad een sterk pijnstillend middel en een klasse hoger....dan heb je inderdaad morfine! De symptomen die je hebt kunnen inderdaad zijn van die Tramadol en ik denk niet dat die overgaan als je dat wat langer neemt. Ik zou aan de huisarts iets anders vragen, er zijn toch nog medicijnen genoeg tegen de pijn niet waar?? Op het werk geven we dikwijls morfine in pilvorm vb MS contin en de patiënten hebben daar meestal niet zoveel nevenverschijnselen van (buiten constipatie maar daar geven we dan ook direct iets voor bij het starten van morfine) en verdragen dit goed. Ja leven met zo een pijn is inderdaad alles behalve aangenaam maar ik vind toch dat je dokter iets anders moet voorschrijven als je daar zo een last van hebt! Zo nodig zou ik bij een andere arts gaan.... groetekes, Lu

label.Geplaatst op 2006-04-08 10:34:18

Naar forum Algemeen

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren