© 2024 solvo B.V.

Ingegroeide haar?

Hallo, ik hoop dat ik dit in het juiste gedeelte vraag. Ik heb \'last\' van het volgende. Sins ik mijn balzak onthaar (scheren en epileren met pincet) heb ik een drietal soort bultjes gekregen. Ik heb al een keer een ingegroeide haar gehad in mijn nek, en als dat gaat ontsteken is het geen pretje. Tijdens het epileren met een pincet, wat ik een tijdje gedaan heb, kwamen er bij sommige haren een soort wittig omhulsel mee. Als het ware het haarzakje? Soms met een heel klein beetje bloed tot gevolg. Maar mijn vraag is dus, zijn die bultjes ingegroeide haartjes? Of heeft het met die witte omhulseltjes iets van doen? En zo ja, is er iets makkelijks te doen tegen ingegroeide haartjes? Het jeukt niet, ik heb er geen last van, het zit er gewoon. En een SOA is uitgesloten. Bij voorbaat dank, Hans


Hoi Hans, wat je hebt is normaal, en die wittige bultjes zijn ontstoken haarzakjes. Dit krijg je dus als je je haar afscheert. Het is echt beter om wel haar op de schaamstreek te hebben, en als je het te veel vindt, dan trim je het toch een beetje bij? (dan knip je het een beetje af, dus) En gewoon voor de daad lekker eerst douchen of goed wassen. Mensen die zich van beneden scheren krijgen dit, wat jij zegt, daarom vind ik het dus niet zo fris,maar het is nu mode onder de jeugd, meisjes scheren zich ook, en weetje dat die meisjes van 16 als ze 30 zijn een hele dikke bos hard haar hebben? Net als de baard op je gezicht wordt het steeds meer en harder, dus daarom kun je het beter bijknippen als je niet zoveel haar wilt. ;) Groetjes Aimee

label.Geplaatst op 2003-09-09 12:26:21


wat een onzin scheren hoeft helemaal geen problemen op te leveren het is wel zo hygienisch ook het epileren heeft het probleem bij je op geleverd Hans, je hebt inderdaad het haarzakje verwijdered als 'k dit zo lees. waar die bultjes voor in de plaats zijn gekomen het kan absoluut geen kwaad en heeft niets te maken met een soa daarbij als jij het prettig vind om je te scheren gewoon blijven doen Het zijn niet alleen jongeren hoor die scheren en het is zeker ook geen mode verschijnsel

label.Geplaatst op 2003-11-24 23:23:13

Naar forum Dermatologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren