© 2024 solvo B.V.

Irritatie

hallo, wanneer ik mijn baard heb geschoren, wordt de plek waar ik mijn onderbaard heb geschoren rood, ik weet niet waardoor dit komt en wat ik hieraan kan doen, kan iemand me aub hiermee helpen?


De haren op je gezicht groeien niet allemaal dezelfde kant op en dat betekent dus dat je moet uit zoeken op welke plekken wat waarheen groeit en daar rekening mee moet houden tijdens het scheren. Veelal krijg je roden plekken, irritatie, als je te snel of te grof tegen de haren in scheert. Je kunt ook eerst je gezicht deppen met een met warm water natgemaakt washandje om de haren wat soepeler te maken en je scheerschuim ook eerst de tijd te geven om in te trekken.

label.Geplaatst op 2006-03-23 10:39:48


bedankt voor uw reactie, ik gebruik meestal een scheerapparaat, dus geen gilette. Wat kan ik daaraan doen, ook weer mijn gezicht met warm water nat maken?

label.Geplaatst op 2006-03-23 19:41:44


In principe wel, want de scheerkop van zo een apparaat kan ook wrijving veroorzaken. Er zijn tegenwoordig genoeg goede scheerapparaten die een soort van scheerschuim/gel toelaten tijdens het scheren. En een vochtige/natte huid tijdens het scheren is toch altijd wel wat prettiger.

label.Geplaatst op 2006-03-24 07:55:07

Naar forum Dermatologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren