© 2024 solvo B.V.

Rosacea

Hallo, vanmorgen ben ik naar mijn huisarts geweest omdat ik al bijna een half jaar van die rode pukkeltjes op mijn wang heb. Ook zitten er rode adertjes. De ene keer is het erger dan de andere keer. Nu begint het ook al op de andere wang. Ik dacht aan rosacea en dat dacht de arts dus ook. Nu heb ik een zalf Metronidazol Alpharma (1%). Dit moet ik twee weken gebruiken en als er dan nog geen verandering optreedt dan moet ik weer even terugkomen en word dan doorgestuurd naar een dermatoloog. Nu heb ik een paar vragen over rosacea. - is het besmettelijk? - als de creme helft, kom ik er dan van af? of komt het weer telkens terug. - kan het erger worden, ondanks dat ik de creme heb gebruikt? (hele gezicht) - is het erfelijk? Wie heeft deze aandoening ook? Wie kan mij er wat over vertellen? Alvast bedankt. Groetjes Tinckerbel


Kijk even bij Google,dan zie je alles wat je weten wil...

label.Geplaatst op 2006-04-04 12:30:49


Klopt nurse... ik ben van alles te weten gekomen over dit onderwerp, maar ik zou graag wel willen weten (en dat kon ik niet vinden) met welke producten ik mijn gezicht kan reinigen en welke dag- en nachtcreme ik moet gebruiken. (welk merk bijvoorbeeld) Alleen met lauw water lijkt met niet voldoende om te reinigen?! Ik gebruik nu Decleor (natuurprodukten).

label.Geplaatst op 2006-04-04 14:14:38


Ik denk dat je momenteel niets anders moet doen dan lauw water en evt een zeepvrije wasgel om je gezicht te reinigen en dan verder alleen de voorgeschreven zalf. Over twee weken moet je terug en dan is het misschien sowieso handig om een verwijzing te vragen voor de dermatoloog,die weet het tenslotte het beste denk ik.

label.Geplaatst op 2006-04-04 15:13:22


Ja, ga ik doen... de reinigingsmelk van decleor is zeepvrij. De afspraak met de dokter is, dat, wanneer er geen verbetering optreedt na twee weken, ik weer een afspraak met hem zou maken. Dus als er wél een verbetering optreedt denk ik dat hij gaat zeggen dat ik deze creme verder moet gaan gebruiken gedurende een paar maand. Zou het dan alsnog beter zijn om er een dermatoloog naar te laten kijken? Ook als er verbetering optreedt? Bedankt voor je antwoorden nurse!

label.Geplaatst op 2006-04-04 15:30:56


Als je nog veel vragen hebt waar de huisarts geen antwoord op heeft,dan zou ik een verwijzing vragen ja. Kan hij of zij wel alles beantwoorden dan hoeft dat ip niet.

label.Geplaatst op 2006-04-04 22:28:03


Hallo, ik ben 37 jaar. Na gezoek op internet ben ik erachter dat ik ook rosacea heb. Had eerder al clownseczeem en couperose, zit in de familie. Gelijk de huisarts gebeld maar kan pas over 4 dagen terecht. Zit in fase 3, zeer branderig en opgezette huid op beide wangen en voorhoofd, kin zelfs tot in de hals. Wat kan ik doen tot ik naar de dokter kan om het wat dragelijker te maken? Voor de eczeem had ik hormoonzalf waar ik 3 dagen geleden gelijk mee gestopt ben.

label.Geplaatst op 2006-06-03 19:46:56


hallo, ik heb sinds mijn 40ste al rosacea. Ik heb alleen maar baat bij antibiotica Doxycicline/of lotion antibiotica. De ene maand tabletjes/ de andere maand lotion. Het gaat niet helemaal weg, maar het wordt beduidend minder. Verder gebruik ik vichy hydraterende dagcreme en foundation van hetzelfde merk nr 35. Ik heb ook een nikkelallergie, dus een titaniumbril. Anders wordt het alleen maar erger. Ik ben bij een dermatoloog geweest en allerlei onderzoeken gehad. En het resultaat is rosacea. Op mijn wangen en kin zitten kleine bultjes en het jeukt. Hier valt wel mee te leven. En vooral er vanaf blijven.

label.Geplaatst op 2006-07-23 15:41:45

Naar forum Dermatologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren