© 2024 solvo B.V.

Verlost van de ACNE!

Hallo, Mijn naam is Annelies en ben 16 jaar. Ik had al sinds mijn prille tienerjaren last van puistjes, comedonen, ... noem maar op. Dit groeide echter uit tot Acne. Allerlei middeltjes zijn geprobeerd geweest gedurende die jaren. Maar tevergeefs, niets hielp. Sinds 01/09/2005 ben ik Schoonheidsverzorging gaan studeren. Dit hielp me met de strijd tegen Acne. Ik probeerde zelf (i.s.m. mijn cursussen Anatomie en Gelaatsverzorging) zelf een oplossing te zoeken voor mijn probleem. Ik moet toegeven dat ik erin geslaagd ben. Ik ben nu 16 en ben volledig Acne, -puist, -comedoon vrij. Zal ik even wat tips geven? Een goede reiniging 2x daags van de huid is noodzakelijk voor elk huidtype, dus ook voor een acne-huid. Er bestaan veel reinigingsproducten maar neem de meest vet-vrije emulsie. ==> Reiningsgel i.p.v reinigingsmelk of -olie. Een dieptereining doet ook wonderen, het verwijderd intensief het talf en profondeur (in de diepte) en maakt de porien weer vrij. 2x per week is voldoende. Een peeling in de zin van het verdunnen van de hoornlaag is ook een heel goed gegeven. Het verwijderd de dode huidcellen, activeerd de celdeling (genezing van littekens) en maakt de huid egaal, fris, zuiver, ... Een maskertje dat af en toe VOCHT (water) toevoegt aan je huid zorgt ervoor dat je huid niet uitdroogt, en er dus niet schilferig gaat uitzien. Een tonic, (of lotion) sluit de porien en zorgt voor een fris gevoel. Dit is een afsluiting van je verzorging. Breng tot slot een aangepaste dagcreme aan. Deze is ook noodzakelijk want het beschermd je huid tegen invloeden van buitenaf. Even in volgorde dus (deze is perfect thuis uit te voeren): 2x week: - reiniging, - dieptereiniging, - peeling, - maskertje, - tonic of lotion, - dagcreme 2x daags: - reiniging, - tonic, - dagcreme of nachtcreme Er bestaan heel erg veel gamma\'s, kijk maar een in het Kruidvat of Hema, zelf daar vind je peeling, maskers, kortom goeie producten aangepast aan je huidtype. Hopelijk heb je er iets aan. Vele groetjes, Student schoonheidsverzorging


Heel goed dat je dit deelt met mensen. Maar kun je wat preciezer zijn als het gaat om bepaalde namen en merken bij spullen? - reiniging, type? merk? - dieptereiniging, type? merk? - peeling, type? merk? - maskertje, type? merk? - tonic of lotion, type? merk? - dagcreme type? merk?

label.Geplaatst op 2006-04-03 11:43:38


Bijvoorbeeld Biopur (Gemengde tot vette huid), Acnopur (Acnehuid) van BIOTHERM is zeer goed. Ik gebruik de Biopur zelfs nu nog. Groetjes, Angelken

label.Geplaatst op 2006-04-17 19:07:32


Maar dan allemaal/alles van Biopur?

label.Geplaatst op 2006-04-19 12:28:45


Heey, Waar kun je Biopur kopen dan? Groetjes!

label.Geplaatst op 2006-06-18 17:22:24


Kruidvat of Hema.

label.Geplaatst op 2006-06-19 08:08:38


Je kan deze enkel kopen bij Ici paris XL of Planet parfum... In de parfumeries dus... niet bij kruidvat ofzo

label.Geplaatst op 2006-06-19 13:45:04

Naar forum Dermatologie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren