© 2024 solvo B.V.

Galstenen????

hi, ik ben in juni in turkije geopereerd aan de blindedarm, ook heb ik daar een maag-darm infectie gehad. het ging goed tot een paar weken terug. Kreeg toen hevig maagpijn, misselijk. dit duurde een halfuurtje. Ben naar huisarts gegaan en heb een bloedonderzoek gehad. Alles was goed. Maar nu heb ik sinds afgelopen donderdag weer last van die hevige maagpijn, trekt door naar rechterschouder, en naar rechterzij. kan haast niets eten, krijg dan echt veel pijn. Huisarts denkt aan galstenen???? wanneer ik die pijn heb lig ik echt te kronkelen! Sinds ik gisteren een buscopan zetpil heb gehad gaat het iets beter. Moet donderdag echo laten maken. ZOu dit echt galstenen kunnen zijn?? zit trouwens wel in de familie. HErkent een van jullie dit? Alvast bedankt voor jullie reactie groetjes Monique


Hoi Monique ook bij mij dachten ze aan galstenen heb daarvoor een echo gehad maar niets te vinden. Ook bij mij trekt de pijn naar boven steekt soms zelfs mijn rechter oor uit. De pijn is echt verschrikkelijk. De pantorc 40 geeft mij wel verlichting maar de druk van een vol gevoel houd ik in mijn maag vooral ook na wat te hebben gegeten. In de bijsluiter staat wel dat het van 4 tot 6 weken kan duren voordat een maagzweer over is. Als ik dit hou gaan ze ook bij mij weer een echo doen. Ik wens je heel veel sterkte. En zou het fijn vinden als je mij op de hoogte wil houden na jouw onderzoek. Misschien heb ik er ook weer iets aan. Dank je wel. Groetjes Nijo

label.Geplaatst op 2004-08-04 08:00:09


Hallo Monique ik was erg benieuwd naar jouw uitslag van je echo. Ook ik ga donderdag weer terug naar de huisarts en zal waarschijnlijk ook die echo weer krijgen. Slik nu al drie weken dat medicijn maar blijf toch last houden van een vol gevoel in de maag. De aanvallen zijn gelukkig wel minder. Hoe is het nu met jou en wat is er uitgekomen. Hoop dat je mij terug wil berichten. Dank je wel. Vriendelijk groeten. Nijo

label.Geplaatst op 2004-08-10 18:23:53


Hoi hoi, ik heb het ook gehad die galstenen en ben er heeeeeeeeeeel ziek van geweest. Die pijn die jij beschrijft had ik ook, dat heeft een jaar geduurd voordat ze erachter kwamen wat het was. Wanneer ze erachter zijn wat het is gaat het snel. dan halen ze gewoon je galblaas eruit. Operatie stelt niet zoveel voor. ik ben vrijdags geopereerd en zondagsmorgens naar huis gegaan. Nou ik wens je veel sterkte en succes!!! Groetjes van Louise

label.Geplaatst op 2004-08-13 21:44:45


Hallo Monique bedankt voor je berichtje terug. Ben blij voor je dat ze eindelijk iets hebben gevonden. Nou blij je begrijpt met wel. Nu kunnen ze er eindelijk wat aan gaan doen. Heb van een vriending gehoord die er aan geholpen is dat het een operatie is waar je weinig last van zult hebben en je bent meteen van de pijn af. Dus hoop voor jou dat het allemaal voorspoedig zal gaan. Ik was ook nog bij mijn huisarts en heb haar gevraagd of het ook mogelijk is dat er een bacterie bij zit want dat blijkt vaak het geval te zijn bij een maagzweer. Nou ook daarvoor is dat vreselijke maagonderzoek nodig. Ik ga volgende week eerst met vakantie en daarna kijken we hoe het gaat heb nu een kuur tot dat mijn vakantie om is. Daarna zullen we toch gaan kijken of dat onderzoek nodig is. Galstenen denkt ze toch niet bij mij omdat de pijn echt in de maagstreek zit in het kuiltje waar je ribben beginnen. En niet rechts daaronder. Het jij het wel daar die pijn?? Zie er erg tegen op als dat moet gebeuren.Maar oke we wachten maar even af.De laatste twee dagen gaat het wel beter hoop dat het zo blijft. groetjes en hoop nog van je te horen hoe het met je gaat. Het allerbeste met jou. Nijo

label.Geplaatst op 2004-08-16 18:08:53


Hoi Monique hoe is het gisteren met je gegaan?? Ik hoop dat alles goed met je is en dat je nu eindelijk van je pijn afbent. Misschien ben je zelfs al thuis en wordt je lekker verwent door iedereen. Nou geniet er maar lekker van hoor meid. Wens je alle sterkte en een spoedig herstel toe. Met mij gaat het ook goed heb de uitslagen binnen was wat anders dan de maag want tijdens de echo om te kijken voor galstenen vonden ze vlekjes op mijn lever. En dachten ze aan uitzaaingen zat binnen twee dagen bij de internist en lag binnen drie dagen onder de ct scan. Heb twee vreselijke weken achter de rug maar afgelopen dinsdag kwam het verlossende bericht en waren geen uitzaaingen maar iets had te maken met pilgebruik. Hoor morgen het fijne ervan. Maar heb gelukkig geen nare ziekte. We hebben er champagne opgenomen. Wat een opluchting. Ik hoop snel weer van je te horen hoe het met je gaat. Veel liefs van mij. Nijo (Nancy is mijn naam) Ben moeder van een dochter van 28 en een zoon van 23 jaar. Zo weet je een beetje met wie je contact heb. Dag meid veel liefs en een spoedig herstel.

label.Geplaatst op 2004-09-30 18:27:35


heb je, je ook laten testen op acute alvleesklierondsteking.

label.Geplaatst op 2004-08-12 15:36:18

Naar forum Interne geneeskunde

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren