© 2024 solvo B.V.

Nitrazepam

Mijn moeder heeft nitrazepam voorsgeschreven gekregen omdat ze niet goed slapen kan. Als ze 1 tablet om 22.30 uur inneemt valt ze bijna direct in slaap maar is om 01.30 uur weer klaarwakker en kan dan niet meer slapen. Nu gaat ze om 22.30 uur naar bed en valt in slaap, maar is dan weer om 01.00 uur wakker. Ze neemt dan 1 tablet nitrazapam en blijft dan doorslapen tot 07.00 uur. Is dit wel een goede oplossing?? Heeft iemand hier ervaring mee??? Alvast bedankt!


Klinkt prima hoor!

label.Geplaatst op 2004-07-24 16:21:24


Ik raad je moeder aan Nitrazepam niet al te lang te gebruiken omdat dit middel een lange halfwaardetijd heeft, wat wil zeggen dat het middel zich stapelt waardoor overdag overmatige sufheid kan ontstaan. Een uitstekend alternatief is Imovane direct voor het slapen z.n

label.Geplaatst op 2004-08-15 20:50:59


Ik denk ook dat het wel kan, maar misschien vind ze het vermoeiend dat ze toch om 1 uur steeds wakker wordt. Nitrazepam is een inslaapmiddel en niet een doorslaapmiddel. Misschien kan ze tegen de huisarts vertellen hoe ze erop reageert, en krijgt ze dan wat anders. Want het lijkt me niet relaxed om toch steeds wakker te worden en dan een pil te moeten nemen. Er zijn zoveel verschillende slaappilletjes..........

label.Geplaatst op 2004-07-26 17:23:50

Naar forum Psychiatrie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren